Kaldı Zirve Faaliyeti

KALDI ZİRVE FAALİYET RAPORU

Faaliyet Yeri: Niğde / Aladağlar Kaldı Zirve (3734 m)

Faaliyet Tarihi: 28, 29, 30 Ekim 2015

Rota: Klasik Yaz Rotası

Hava Durumu: Açık, yer yer sisli, zirveye yaklaştıkça buz yüzeyini kaplamış yumuşak kar

Teknik Malzeme: GPS, Telsiz, Baton, Kask, Emniyet Kemeri, 70 m dinamik ip, Pursik, Perlon, HMS, ATC, Kilitli Karabina, Sikke ve Çekiç.

Ekip: Şahap Eryılmaz , İsmail Bulut, Muharrem Yılmaz, Selçuk Erhan, Hülya Özçiçek, Orhan Aydınalp, Kubilay Yıldız Transfer: .zgür Soylu (05327730264)

Konaklama: Ahmet Uçar – Çukurbağ K.yü (05367120728)

Raporu Hazırlayan: Hülya Özçiçek

Faaliyet Dökümü:

28 Ekim 2015 saat 17:30 ’da Kayseri hava limanına indik. Havalimanı çıkışında öncesinden organize edilen transfer aracımız bizi kapıda beklemekteydi. Son derece konforlu bir araç ve gayet presantable bir şoför eşliğinde Çukurbağ k.yündeki Ahmet beyin pansiyonuna doğru hareket ettik. 19:30 da köye ulaştığımızda Ahmet bey ve ailesi bizi çok sıcak bir karşılama ile kucakladı. Nefis ev yemekleri ile karnımızı doyurduktan sonra sobanın başında çaylarımızı yudumladık.

Sabah nefis köy kahvaltısında peynir, tereyağı, vişne reçeli ve soba ateşinde demlenmiş çay eşliğinde kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 10:30 da Çukurbağ k.yünde bakkal alışverişi ile eksiklerimizi tamamlayarak yolculuğun son hazırlığını da tamamlamış olduk. Ahmet beyin aracı ile Emli ormanına doğru yola çıktık. Emli ormanına vardığımızda bizi beklemekte olan Bilal bey ve iki sevimli katırı ile buluştuk. Kamp yükünü katırlara yükledikten sonra zirve çantalarımız ile kamp alanına doğru hareket ettik (10:50) ve sırası ile Akşampınarı (12:07) ve Parmakkaya’yı (13:04) geçerek 2749 irtifaya sahip kamp alanına (14:11) ulaştık.

Foto 1 – Kamp alanına giderken verdiğimiz mola

Foto 2 – Emli ormanı

Foto 3 – Parmakkaya

Kamp alanına ulaştığımızda hızlıca çadırlarımızı kurup akşam yemeklerimizi hazırlarken vadinin her iki yakasından kaplayan sisin ardındaki dağ manzarasına kendimizi kaptırdık, gerçekten görülmeye değer bir güzellikteydi. Parlak bir gökyüzünün olması ertesi günkü havanın güzel olacağı ile ilgili bize ipucu verir gibiydi. Yemekten sonra içilen kahve ve çaylardan sonra sabah 6:00’da hareket etmek üzere çadırlarımıza çekildik.

Foto 4 – Çadır manzaramız

Foto 5 – Kamp alanımız ve Parmakkaya

Sabah 6:00 da planlanan hareket saati Orhan ve benim sabah kahvaltısına kendimizi fazlaca kaptırmamız nedeni ile 20 dakika gecikmeli olarak 6:20 de gerçekleşebildi. Bunun için ekipten tekrar .zür dileriz ☺ Bu arada çadırlar toplanmış ve katırlarla geri gitmek üzere yüklenecek şekilde bırakılmış olarak kamp alanından hareket edildi. (6:20)

Foto 6 – Çadırbaşı sohbet

Foto 7 – Sevimli analı kızlı katırlarımız

Sırası ile Şahap, İsmail abi, Muharrem, Selçuk, Hülya, Orhan ve Kubilay’ın artçılığıyla tüm faaliyet boyunca aynı disiplini muhafaza ederek yürüdük.

Kamp alanımızdan faaliyetin ilk zirvesi olan Yoncalıtaş’a (3368 metre) saat 9:34 de ulaştık. Yorulmuş ve acıkmış olarak kumanyalarımızı çıkarttık ve hem manzaranın hem de yediklerimizin tadını çıkararak dinlendik.

Yoncalıtaş’a çıkarken kaya ve çarşak yüzeylerinde oluşan buzlanmadan dolayı zaman zaman kayma riski ile karşı karşıya kaldık. Yoncalıtaş’ta kısa bir molanın ardından 2.zirve olan Kaldıbaşı’na doğru harekete geçtik.

Foto 8,9,10,11 – Zirve yolunda iniş ve çıkışlar

Kaldıbaşı yolu boyunca yer yer dik yan geçişler ve ara ara yüzeyi buz kaplı kaya üzerinde kaygan kar katmanı kendini göstermeye başlayarak rotanın risk katsayısını arttırmaya başladı. Her ne kadar sağlam basmaya çalışsak bile zaman zaman ufak tefek kaymalar yaşamak epey bir heyecanlıydı. Kaldıbaşı’na (3528 metre) saat 10:57 de ulaştık.

Bu arada güneşin yükselmesi ile kendini göstermeye başlayan Alaca dağının büyülü kızıl zirvesi sağda yerini almıştı bile. O ana kadar bu dağa neden alaca dendiğini bilmediğimi fark ettim ☺ Güneşle birlikte dağın adı da anlam kazanmış oldu…

Foto 12 – Güneşin ilk ışıkları ile birlikte kızaran Alaca

Kaldıbaşı’ndan Kaldı zirve rotasına girmek üzere saat 12:10’u gösterdiğinde kuzey duvarının bulunduğu düzlükte ip birliğine girmek üzere teknik malzemeler kuşanıldı ve teknik rotaya girildi. Rota boyunca önce dar sonra geniş ve en son tekrar daralan baca çıkışının tamamı altı buz üstü 10-15 cm taze kar kaplı bir dik çıkış ile yükselerek 3587 metre irtifaya ulaştığımızda ilerisi için çok daha riskli olacağı ve d.nüşümüzün çok geç saate sarkacağı kanaatine vardık ve ekip olarak emniyet ve güvenliği önceliğimiz sayarak saat 12:53’de d.nüş kararı aldık.

Foto 13 – Dönüş kararı alındığı noktada istasyon kurarken

Kararı aldığımız noktadan en fazla 150 metre uzaklıkta duran zirveye son bakışımızı atarken tekrar geleceğimize ve bu faaliyetin burada kalmayacağına dair söz verdik, s.zlü olmasa da en azından herkesin gözünde aynı enerjiyi hissettim.

70 metre ip olması bize inişte büyük avantaj sağladı ve kısa sürede emniyetli bir şekilde tek tek ip birliğine girdiğimiz teknik rota başlangıcına 14:10 itibari ile hızlıca d.nmüş olduk. Buradada kısa bir molanın ardından çıktığımız rotadan inişe devam ettik.D.nüş yolundada herhangi bir sorun olmadığı gibi yorgunluk yavaş yavaş kendini hissettirmeye başladı.

Masada hayalini dönüş yolu boyunca kurduğumuz fasulye, pilav ve cacığı g.rünce tüm yol yorgunluğumuz yerini keyfe bıraktı. Bu arada yola çıkarken hepimizin cebimize, çantamıza hatta paçamıza kadar tıkıştırdığımız Ahmet beyin mahsulü elmaları da anmadan geçemeyeceğim. Yol boyunca bize enerji kaynağı oldular. Teşekkür ederiz. Ayrıca, bu faaliyeti çok başarılı olarak koordine eden Selçuk, rehberliği ile bize yol açıp güvenliğimizi hiç elden bırakmayan deneyimli Şahap Eryılmaz’a 6+1 kişilik ekibin kalan 5 ekip üyeleri olarak İsmail abi, Muharrem, Orhan, Kubilay adına teşekkür ederim. Bu faaliyetin hepimize öğrettiği en büyük ders ise “Ne kadar yaklaşmış olursan ol zirveye giden son adımda risk var ise geri adım atabilecek kadar dirençli bir nefse sahip olabilmektir”. Kaldı bir başka bahara kaldı ama bu yolculuktan bize pek çok güzel anı kaldı ☺ Bu bile yaşanmaya değerdi…

Faaliyet İstatistiği:

Toplam alınan yol 17,1 km, Başlangıç İrtifa: 1981 metre, Ulaşılan irtifa: 3591 metre