Eznevit Kış Tırmanışı

Faaliyetin tarihi : 19-21 Şubat 2016

Rota : Güney Eznevit rotası

Hava Durumu : Tırmanış esnasında rüzgarlı,zaman zaman sisli

Gerekli Malzeme : Kask, Krampon, Kazma, Baton, Emniyet Kemeri, 1 adet 60mt dry ip, ATC, HMS, 2 şer adet kilitli karabin, buz vidası, T profil,bivak (Kask, Krampon, Kazma haricinde bir malzeme kullanılmadı)

Ekip : Köksal Pınar (Ekip lideri-Faaliyet Koordinatörü), Mehmet Şenol (Rehber), Polat Cengiz Kıyılar, Fethi Yamangüç, Kubilay Yıldız, Muharrem Yılmaz

Faaliyetin Dökümü

Ekipçe 19 Şubat 2016 21.00’de minibüsümüz ile İstanbul’dan yola çıktık, Niğde’ye 20 Şubat 2016 sabah saat 6.00’da vardık. Güzel bir kahvaltı ve gerekli son alışverişimizi yaptıktan sonra, saat 9.00 gibi Mehmet Şenol’un evine vardık. Mehmet Şenol’un eşinin hazırlamış olduğu kahvaltı ve çay ikramından sonra hazırlıklarımızı tamamlayıp traktörümüz ile Emli vadisi’ne doğru yolaca çıktık. Yaklaşık 1 saat’lik traktör yolculuğu sonunda Emli vadisi’nin girişinin en başı olan Sarı Mehmet’ler yurdu kamp yerine varabildik. Traktör batak kardan dolayı sarı Mehmet’ler yurdundan daha öteye gidemedi. Planımız en azından Emli vadisi ve orman başlangıcına kadar traktör ile gitmek ve kamp yükü ile Parmakkaya’ya çıkmak idi. Traktör’den hep beraber inip 15 dakika kadar vadiye ve ormana doğru yürüyüp kar durumunu analiz ettik, kar bataktı, kamp yükü ile bizi çok yıpratacaktı ve yarın bu batak karda Avcıbeli Gecidi’ni geçmenin mümkün olamıyacağı, yukarıda daha batak kar ile karşılaşabileceğimize kaanat getirdik ve durumu ekipçe değelerndirdik. Mehmet ile yaptığımız sohbette eğer Alaca’ya gitmeyi düşünmezsek Eznevit güney rotasın’dan Eznevit yapılabileceğini, rota için kendisinin yardımcı olabileceğini iletti. Grupça değelendirme yapıp , Alaca faaliyetinin bu şartlar altında mümkün olamıyacağına karar vererek, rotamızı Eznevit’e çevirdik. Planımız şu şekilde idi, bugün Mehmet’in evinde dinleneceğiz, gece yarısı 11.00 gibi traktör ile yola çıkıp, rota’ya ve dağ’a en yakın yere kadar gideceğiz ve traktörün gidemiyeceği yerden itibaren zirve’ye devam edip gelecek idik. Hava durumu bir sonraki gün pek parlak değil idi, ögleden sonra bozacak , 35-40km hızda rüzgar ve yukarılarda sıfırın altında sıcaklık veriyor idi. Traktör ile Mehmet’in evine döndük, hızlıca eşyalarımızı eve koyup çamardı’ya gidip güzel bir yemek, tatlı, çay molası verdik. Bu esnada Jandarma’ya uğrayıp planımızı ve telefonumuzu ilettik. Saat 14.00 gibi Mehmet’in evine gelip hep beraber dinlemeye çekildik. Güzel keyifli sıcak odun sobası eşliğinde uykudan sonra, saat 22.00 gibi uyandık, keyifli bir kahvaltı’dan sonra 23.00’de traktör’e binip yola çıktık. 1 saatlik yolculuktan sonra 24.00’de artık traktör ileri gidemez oldu. Traktör’den inip yürümeye başladık. Yükseklik yaklaşık 2.100 metre. Yavaş yavaş yükselip, eznevit yayla kamp yerinden yukarıya doğru, saatlerce süren yan geçişler ve yükselişler başladı. Yaklaşık 1 saat sonra kramponları takıp kazmaları elimize almış idik. Saat sabah 4.00’ kadar hava çok güzel idi, kafa lambalarına ihtiyacımız olmadı, fakat ilerideki bulutların geldiğini görüyorduk. Sabah 4.00’den sonra ay ortalarda gözükmedi, zaman zaman esen kuvvetli rüzgar ve soğuk kendini göstermeye başladı. Ufak molalar ile hedeflediğimiz büyük kaya’ya saat sabah 6.00 civarında varabildik. Buradaki 15 dakikalık mola bile hepimizin üşümesine yetti. Gece Alaca çok açık g.rünüyor iken, ilerliyen saatlerde ve bütün gün hem direktaş vadisi, hem Alaca bir daha kendini göstermedi , sürekli bulutların içinde idi ve çok büyük ihtimalle ciddi şekilde kar yağıyor idi. Dün yapmış olduğumuz şeçimin birkez daha doğru olduğunu gördük. Rota büyük kaya’ya kadar buzlu, zaman zaman risk içeren yan geçişleri olan bir rota, büyük kaya’yı aştıktan sonra zirve’yi ve zirve ye giden sırt hattını çok net olarak gözüküyor.

Sırt hattını gördügünüzde hemen şurası dediğiniz zirve’ye ulaşmak için yaklaşık 2,5 saatlik dik, buzlu, zaman zaman batak karlı bir tırmanış gerçekleştirdik. Sırt rotasından ilerlemek yerine , zirve kayasını hedefliyerek dik bir tırmanış gerçekleştirdik. Zirveye yaklaştıkça hava iyiden iyiye bozdu. Kuvvetli esen bir rüzgar, kar yağışı ve yoğun bulutlu hava’da 22 Şubat 2016 sabah saat 8.30’da zirve’ye hep beraber ulaştık.

Fotoğraf çekimlerinin yapılması, kutlamalardan sonra , zirvede durmak rüzgar’dan dolayı mümkün değil, zaman zaman hızla gelen rüzgar size anında yere yapıştırıyor. hızlıca aşagıya inmeye başladık. Yaklaşık 1 saatlik inişten sonra nispeten daha az rüzgar alan bir yerde birşeyler atıştırıp hızlıca alçalmaya devam ettik.

İrtifa kaybettikçe nedense traktör’de bir o kadar uzaklaşıyordu. Kramponlar çıkardıktan sonra traktör’e ulaşmamız batak kardan dolayı yaklaşık 2,5-3 saat aldı . Saat 13.00’de yorgun bir şekilde traktör’e bindik.

14.00’de Mehmet’in evine vardık, eşinin hazırlamış olduğu yemekleri hep beraber yedik, çay faslından sonra mehmet’e ve ailesine teşekkürlerimizi sunup, bizi istanbul’a g.türecek minibüsümüze binip yola çıktık. Sabah saatlerinde İstanbul’a vardık.