Karasay ve Eznevit Zirve Tırmanışları

9-10 Nisan 2016

Faaliyet Yeri : Niğde Çamardı Aladağlar

Rota : Klasik Sokullupınar-Karayalak Vadisi-Karasay Geçidi – Karasay Zirve-Eznevit Rotası

Hava Durumu : Kapalı-Yağmurlu ve Aşırı Rüzgarlı

Gerekli Malzeme : Baton,kazma, krampon, Kask, Emniyet Kemeri, ip,telsiz,uydu telefonu

Ekip : Muharrem Yılmaz (Ekip Lideri), Hüseyin Demirci, Seren Polat, Mücella Yıldız, Can Çakmak, Durkay Kahraman, Kasım Ertürk

Faaliyet Dökümü :

08.04.2016

Cuma akşamı trafiğini düşünerekten İncirliden binecek arkadışımız da metrobüs ile Kadıköy’e çağırıp saat 22:00 da Niğde Aladağlar yolculuğumuz başlıyor. En son Pendik Neomarin .nünden de 22:45 de arkadışımız alarak yola koyuluyoruz. 7 kişilik ekibimiz ile rahat bir yolculuğumuz başlıyor.

09.04.2016

08:15 de Niğde’de 45 dakikalık kahvaltı molası verdikten sonra Mehmet Şenol abimizin evine doğru yola koyuluyoruz.1 saatlik yolculuktan sonra traktöre binip 10:20 de hareket edip,11:30 da kamp alanında oluyoruz. Kamp noktasını 2. Sokullu kamp alanında yapıyoruz. Kapıya en yakın nokta burasıdır. Bu nokta 1 saatlik yol kazandırmış oluyor ve traktör ulaşımı mevcut. Aynı zamanda su da bulunmaktadır. Çadırlarımızı kurduktan sonra antreman olması ve bölgeyi gezmek için ufak bir yürüyüş yapıyoruz. Kapı noktasına kadar gitmek üzereyken havanın bozması ve yağmur atıştırması sebebi ile geriye hareket ediyoruz. Geri dönerken hava tekrar normale d.ndü. Fırsatı değerlendirip kampın güney-batı yamacında bulunan peri bacalarına benzer kayaları incelemek için rotamızı bu noktaya çevirdik. Yan geçiş, çarşak üzerinde yürüyerek birazda antreman yapmış olduk. Fotoğraf da aldıktan sonra kamp alanına dönüp akşam yemeğini yedikten sonra saat 01:00 da kalkmak üzere çadırlarımıza çekliyoruz. Çadır arkadışım Hüseyin abi öyle güzel bir kavurmalı bulgur pilavı yaptıki tadı hala damağımda kaldı. Sonrası çay olmazsa olmazı tabikide Saat 20:00 dan sonra yağmur iyice kendini göstermeye başladı. Şidddetlendikçe çadırlarımızı dövmeye başladı adeta. Bunun yanında sert esen rüzgar nerdeyse çadırlarımızı uçuracaktı. Neyseki çadırlarımızı sağlam kurmuştuk ve kaya blokları ile zemine iyice sabitledik. Rüzgar çadırı sökemeyince pollerimizi eğmeye başladı. Neyseki çadırlarımızın başına birşey gelmedi.

10.04.2016

Yağmur ve rüzgarın şiddeti ile uyuyabildiğimiz kadar uyuduk. Saat 01:00 de kalktığımız zaman hava yine bozuktu. Rüzgar esmeye devam ediyor ve yağmur hızını kessede atıştırıyordu. Kapı noktasında ve zirvede daha çok rüzgar olacağı belliydi. Ayrıca yağan yağmur kayalarda ıslaklığa neden olacağı için yıldırım çekme durumuda olabilirdi. Tüm bunları düşündükten sonra emniyetimizi elden bırakmayıp bir başka sefere deyip zirveden vazgeçiyoruz. Tekrar çadırlarımıza d.nüp uykumuza kaldığımız noktadan devam ettik. Seren’in tüm ikna çabaları yetersiz kaldıktan sonra o da çadırına d.nüp uykusuna devam ediyor. Gençliğine ve arzusuna verdik ☺ Sabah kalkıp kahvaltı yaptıktan sonra çadırlarımız topluyoruz. Trakt.rümüze binip aracımız ile İstanbul’a doğru 12:45 de hareket ediyoruz. Eğer d.nüşte acıkırsanız Aksaray da Kurtuluş Pide salonunda pide ve sonrasında tatlı niyetine peynirli şerbetli pideyi tavsiye ederim. 00:45 itibari ile İstanbul’da yolculuğumuz son bulmaktadır.

Katılım gösterip uyum içinde olan bütün arkadaşlarıma, misafirperliğini hçbir zaman esirgemeyen Mehmet Şenol abimize kulüp adına teşekkür eder, bir sonraki faaliyette tekrar g.rüşmek üzere. Sevgi ile kalın…

Hazırlayan : Muharrem Yılmaz

Mehmet Şenol : 0 535 610 02 41 (traktör ulaşım)