Lahitkaya Tırmanışı Faaliyet Raporu

LAHİTKAYA TIRMANIŞI FAALİYET RAPORU

Faaliyetin yeri : Lahitkaya/Aladağlar/Niğde Faaliyetin tarihi :02-04 Eylül 2016

Rota : Lahitkaya klasik rota Hava Durumu :Tırmanış esnasında açık, güneşli.

Gerekli Malzeme :Baton, Kask Ekip :Köksal Pınar (Faaliyet Koordinatörü- Ekip Lideri), Kubilay Yıldız, Muharrem Yılmaz, Şükrü Gün, Ayten Gürçay, Zeynep Küçükarpacı, Barış Kavasoglu, Onur Çelik, Selim Geyik, Esin Topuz, Fethi Yamangüç, Galip Bozkurt. Faaliyetin dökümü 02 Eylül akşamı akşam saat 21.00’de minübüs’ümüz ile Niğde’ye doğru yola çıktık. Sabah 07.00 gibi Niğde’ye vardık ve şehir lokantasındaki çorba ve kahvaltı faslı ile karnımızı doyurduk.

Ekipte yemek ve su ihtiyaçları alındıktan sonra Traktörcü Mehmet’in evine doğru yola çıktık. Sabah 09.30 gibi mehmet’in evine vardık. Yeni kaynamış olan süt ikramı, hazırlıklar vs derken emli ormanı için yola saat 10.30 gibi çıkabildik.

1 saatlik toz içindeki  yolculuğumuz Emli vadisinin üst tarafındaki bulutları sürekli izleyerek geçti. Traktörün gidebildiği son noktada bize bekleyen katırlarımıza sırt çantlarımızı yükledik ve ufak sırt çantlarımız ile saat 11.30 gibi Valikonağı(Sulağankeler) kamp alanına doğru yola çıktık. Katırlar bizim önümüzde biz onların arkasında sırasıyla Kocadölek kamp alanı, Parmakkaya vadisi ve yaklaşık 1.30 saat sonra , saat 14.00 gibi kamp alanımıza vardık. Katırlarında varması ile çadırlar kuruldu, yemek, çay, kahve fasılları arkasından geldi. Akşam üstü yarınki Güzeller ekibinin Lahitkaya ekibine katılma kararı ile, bütün ekip olarak saat 3.30’da yola çıkmak üzere serin ve esintili bir hava’da herkes çadırlarına çekildi. Akşam yarın yolda “nereden çıktı bu horlama sesleri” sohbetine konu olan sesler  eşliğinde sabah 3.30’da Kubilay haricinde bütün ekip Lahitkaya için yola çıktı. Sırasıyla Sıyırma boğazı (4.30), Güzeller batı çanağı ve Lahitkaya çarşağının altına vardık. 5.30’da çarşak altında birşeyler atıştırmak ve güneşin doğuşunu beklemek için yarım saat mola verdik. 6.10 geçe zirve için tekrardan yola çıkarak, ağır ağır zirve’ye doğru yükseldik. Zirve’ye giden yol çarşaktan sonra zorlayıcı olmayan ,ufak bir yan geçiş içeren bir yol. İşte burası zirve dediğiniz tepe’ye çıkınca orası olmadığını anlayıp karşınızda bulunan kılçığı bulunan zirve kayasına doğru devam ediyorsunuz. Saat 7.30’da, kamptan ayrıldıktan 4 saat sonra zirve’ye bütün ekip olarak hep beraber vardık. Güneş doğmuş, manzara ise harika idi. 8.15’e kadar zirvenin tadını çıkartıp, resim çekmeler, yeme içme faslını tamamlayıp yavaş yavaş inişe geçtik.

Zirve’den mehmet’i arayıp katırların saat 12.00’de kampa gelmesini istedim, böylelikle daha önce minibüs’e varabildik. Geldiğimiz aynı yoldan geri dönerek saat 10.15’de bütün ekip olarak faaliyet başlangıcınden yaklaşık 7 saat sonra kampımıza geri döndük. Saat 11.45 gibi katırlar geldi. Ben, Muharrem, Kubilay katırların yüklenmesini bekledik, ekibin geri kalanı emli ormanına doğru yola çıktı. Saat 12.15’de yükleme işi bitince, bizde emli ormanında bizi bekleyen traktör’e doğru inişe geçtik. 13.30 traktör ile mehmet’in evine yola çıkış, 1 saat toz içinde süren yolculuktan sonra 14.30 ‘da mehmet’in evine vardık. Sağolsun eşinin çay ikramı, üst baş değişimi işlerini bitirdikten sonra Çamardıda bulunan pide salonuna doğru hep beraber yola çıktık.. Güzel bir ziyafet , üstüne tatlı ve dondurma faslı , mehmet ile içilen son çaylar … Saaat 17.00’de mehmet’e teşekkür edip İstanbula doğru yola çıktık. Sabah erken saatlerde istanbul’a vardık. Bu mevsimde ne yazıkki Aladağlar ciddi su problemi var. Bu nedenle bütün sularımızı yanımıza aldık ve taşıdık. Faaliyet süresince kişi başı yaklaşık 6-7,5 lt su kullandık. Hazırlayan Köksal Pınar.