Alaca Tırmanışı

ALACA TIRMANIŞI FAALİYET RAPORU

Faaliyetin tarihi : 26-28 Kasım 2016

Rota : Alaca klasik rota

Hava Durumu : Tırmanış esnasında açık, güneşli.

Gerekli Malzeme : Baton, Kask

Ekip : Selim Geyik (Faaliyet Koordinatörü- Ekip Lideri),

Katılımcılar: İsmail Bulut, Esin Topuz, Gürbüz Mete, Cevat Demirci

Su Durumu: Kamp alanında mevsim itibariyle su bulunmamaktadır

Teknik Malzeme: Kullanılmadı

Hava: Tırmanış günü açık ve güneşli

Kamp Yeri: Akşam pınarı

Süre: Tırmanış başlangıç 03:30 – bitiş 17.30 ( Kamp alanından ayrılış ve kampa varış)

Faaliyetin Dökümü

Uçak ile Kayseri ye varıp Cuma akşamını orada geçirdik. Kiraladığımız araç ile Cumartesi sabah Çukurbağ köyüne hareket ettik. Daha önceden sözleştiğimiz Kocaeli Dağcılık kulübünden arkadaşımız Cevat Demirci ile buluşacaktık. Cevat bizden ayrı Kocaelin den otobüs ile gelecekti. Çukurbağ’a vardığımızda bu dağların dostunuz arkadaşımız her şeyimize koşan Mehmet Şenol un evine gittik. Hazırlamış olduğu yöresel reçeller ve mis gibi köy tereyağı ile köy kahvaltısını demli çaylarımızla afiyetle yedik. Saat 14:00 gibi Mehmet in traktör ile Emli ormanına doğru yola koyulduk, 45 dakika sonra Emli vadisine vardık. Hazırlığımızı kış olarak yapmıştık fakat karşımızda yaz tırmanışı vardı. Dağda damla kar yoktu.

Traktörün gidebildiği yere kadar gittik. Mehmet’in oğlu Recep kamp yükümüzü atlara yükleyerek yola koyuldu. Bizde kamp alanımız Akşam pınarı mevkiine doğru yürüyüşe başladık ve 1 saatlik yürüyüşün ardından Parmakkaya nın hemen altına vardık.

Katırların gelmesiyle birlikte kampımızı kurduk, yemek hazırlığıyla birlikte ve sabah 02:30 kalkış ve 03:30 de hareket etmek üzere çadırlarımıza çekildik.

Saat 03:30 te tüm ekip yola koyulmak üzere hazırdı ve gayet rüzgarsız açık bir havada zirve faaliyetimiz Avcıbeli geçidine doğru başladı. Çok hızlı olmayan düzenli bir tempoda yükselişe başladık ve saat 07:55 te Avcıbeli geçidini geçtiğimizde günün ilk ışıklarının sıcaklığını tüm bedenimizde hissettik. Günün ilk ışığı ve güneşin sıcaklığını tüm bedenimizde hissetmenin mutluluğunu yaşarken muhteşem güney dağlarının manzarasında 30 dakikalık uzun bir mola verdik.

Avcıbeli geçidinden sonra uzun bir yan geçiş yaparak Alaca dağının güneydoğu yüzünü geçerek güney tarafında bulunan sırt hattına 2 saatte bağlandık. Sırt hattına vardığımızda irtifamız Avcıbeli nde olduğu gibi 3150 metreyi gösteriyordu. Sırt hattına bağlanırken oldukça irtifa kaybediliyordu.

Burayı yeniden yükselmeniz gerekiyor. Burada bizi yaklaşık 400 metrelik bir çarşak tırmanışı bekliyordu. Çarşak beklediğimiz gibi yükselmemizi engelleyecek kadar zorlayıcıydı, iki ileri bir geriye ilerliyorduk.

Bizde sık sık kayaların üzerinde ilerlemeyi tercih ettik. Bu süreçte gayet molalı ve zorlamayan tırmanışından sonra saat 12:00 te 3588 metrelik Alaca zirvesine ulaştık. Dizimize kadar kar beklerden, yazdan kalma güzel bir havada muhteşem manzara önümüzdeydi. Zirvenin yaklaşık 45 dakika kadar keyfini çıkardıktan sonra dönüşe geçtik ve aynı rotadan kamp yerimize ulaştık.

Cevat sabah erkenden otobüs ile dönmek durumunda olduğundan Pazar akşamından kampı toplayıp Gürbüz ile birlikte çadır toplayı Çukurbağ köyüne indiler. Ekibin geri kalanı ise pazartesi sabah kampı toplayıp inişe geçtik. Aynı gün araçla Kayseri ye ulaşıp akşam uçak ile İstanbul a döndük.