Aladağlar Emler Faliyeti

Faaliyetin tarihi : 5-6 Kasım 2016
Rota : Klasik
Hava durumu : Açık
Gerekli malzeme : Teknik ceket, kask, kar paletli baton, tozluk (buz kazması ve krampon kullanılmadı)
Kamp yeri: Çelikbuyduran Emler
Zirve Ekibi : Hıdır Karadağ (Ekip Lideri), Zeynep Küçükarpacı (Faaliyet Koordinatörü), Fethi Yamangüç (Faaliyet Koordinatör Yard.), Serpil Çakıcı, Kutsal Yılmaz, Gamze Tuluk Arı, Kadir Arı, Fatih Atagün, Durkay Kahraman
Trekking Ekibi : Bilal Üçer (Rehber), Ebru Keskin, Sakine Yılmaz

4 Kasım Cuma akşamı saat 21:00’de İncirli’den hareket ederek, ekip üyelerini belirlenen duraklardan alıp Niğde’ye doğru yola çıktık. Sabah 7:30 civarında Niğde Şehir Lokantası’nda verilen kahvaltı molasından sonra ekmek ve su benzeri ihtiyaçlarımızı da alarak saat 9 civarı tekrar yola koyulduk. Saat 10:30’da Çukurbağ köyündeki dostumuz Mehmet Şenol’un evine ulaştık. Çay ve Mehmet Şenol’un bahçesinden toplanmış leziz elma ikramı eşliğinde sohbet ve üst baş değişimi sonrasında (yaklaşık saat 11:30 civarında) kamp yüklerini traktöre yükleyip Sokullupınar Kamp Alanına (yaklaşık 2000m) doğru hareket ettik. Kamp alanına daha erken varabilmek için Sokullupınar’da inmeyip traktörle Karayalak vadisine doğru devam ettik, burada bizi bekleyen katırlara kamp yüklerimiz yüklendi. Bizle İstanbul’dan çevrede yürüyüşler yapmak üzere gelen trekking ekibi (Ebru Keskin ve Sakine Yılmaz), kendilerini burada bekleyen Bilal Üçer ile çadır kurma işine girişirken, bizler de 12:40 da sadece zirve çantalarımızla yürüyüşe başladık. Açık bir havada, kimi zaman karda, kimi zaman çarşakta tırmandıkça hava gitgide soğudu. Gece Çelikbuyduran’ın iyice ayaz olacağı düşüncesiyle biraz daha aşağıda kampımızı kurduk (Saat 16:30). Karları ezip çadırlarımızı kurana kadar oldukça üşüdüğümüz için sıcak bir şeyler içmek ve yemek hazırlıkları için erkenden çadırlarımıza çekildik. Kadir Arı ve Gamze Tuluk Arı ertesi günkü zirve faaliyetine katılmama kararı aldı. Sabaha karşı 4’te planlandığımız gibi kalkıp hazırlıklarımızı tamamlayıp 5’i 10 geçe Hıdır Karadağ liderliğinde zirve için yola çıktık, gece çok üşüdüğü için Kutsal Yılmaz da zirve faaliyetine katılmaktan vazgeçti. (Durkay arkadaşımız, çadırın bagaj bölümünde -9°C ölçmüş.) 6 kişi açık bir havada çoğunlukla karlı zeminde tırmanmaya başladık, sabah saat 7 civarında sıcak bir şeyler içmek ve atıştırmak için mola verdik. Kar oldukça yumuşak olduğu için krampon veya buz kazması kullanmaya gerek olmadan saat 8:45’te Emler zirveye vardık. Zirvede muhteşem manzaranın tadını çıkararak dinlenip bir şeyler atıştırdık, bizden önce zirveye varmış olan Niğde ve İstanbul’dan gelen 4 kişilik dağcı ekiple sohbet edip fotoğraflar çektik, zirve defteri kar altında kaldığı için maalesef imzalayamadan 9:30’da dönüşe geçtik. 10:45’te kamp alanımıza vardığımızda kamp arkadaşlarımızın çay ikramı ve Mehmet Şenol’un bahçesinden toplanmış elmalar hepimize çok iyi geldi. Biraz dinlenip çadırlarımızı toplamaya başladık. Saat 12:10’da kamp yükleri katırlara yüklenmiş olarak çok açık güneşli bir havada inişe geçtik. 14:00’te Karayalak vadisine vardık ve kamp yüklerinin traktöre yüklenmesiyle Çukurbağ köyüne doğru traktör yolculuğumuz başladı. Yaklaşık 1 saatlik traktör yolculuğu sonrası Mehmet Şenol’un evinde bizi bir sürpriz bekliyordu: eşinin hazırladığı muhteşem çorba. Misafirperverlikleri için Mehmet Şenol ve ailesine ne kadar teşekkür etsek az. Bizim tırmanış yaptığımız sürede, çevrede yürüyüşler yapan arkadaşlarımız da çadırlarını toplamış ve hazır olarak Mehmet Şenol’un evinde bizlerin dönüşünü bekliyorlardı. Kamp yüklerimizi aracımıza yükleyip saat 16:00’da Çukurbağ’dan yola çıktık. Çamardı kasabasındaki yemek molası ardından saat 18:00 civarında İstanbul’a dönüş yolculuğumuz başladı; yaklaşık 9 saatte İstanbul’a vardık. Nice sağlıklı zirvelere.