Alaca Dağı Zirve Faaliyeti

Faaliyet Tarihi : 29-30 Nisan 2017

Rota : Parmakkaya Vadisi-Avcıbeli Çıkışı-Yan geçiş-Zirve

Hava Durumu : Açık, Soğuk olmayan çok güzel bir hava

Gerekli Malzeme : Baton, kask, kafa lambası,krampon,kazma,uydu telefonu,telsiz,ilk yardım seti,gps, (emniyet kemeri,yarım ip,2 kar çubuğu, kar pençesi, kürek : bu malzemeler kullanılmadı ama alınması gereken malzemelerdir)

Ekip : Hıdır Karadağ, Muharrem Yılmaz, Selçuk Erhan, Hülya Özçiçek Aydınalp, Orhan Aydınalp, Özen Özkul, Kerem Ün

Faaliyet raporunu yazmadan önce tur kayağı için gelen, bize Niğde’de katılan ve faaliyet öncesi ve süresince desteklerini esirgemeyen İsmet İnan ve Hıdır Karadağ’a kulübümüz adına çok teşekkür ederiz.

Faaliyet Dökümü :

28.04.2017

Ekip sayımız 7 olduğu ve herkes İstanbul Anadolu yakasında oturduğu için 22:00 Bostancı hareket ile yolculuğuz başladı. Şof.rümüz Mehmet abi bize yolu hiç hissettirmeden bizi Niğde’ye kadar ulaşırdı.

29.04.2017

Akasaray Ağaçılı dinlenme tesislerinde 06:00 civarında mola ve sabah kahvaltısı için durduk. Kahvaltımızı yaptıktan sonra yola çıktık ve Niğde’den geçerken tur kayağı için gelip bize eşlik eden İsmet İnan’ı da alıp yola devam ettik. Alışveriş için son eksiklerimizde burda Niğde’de tamamladık. Şahap Eryılmaz ile otogar ararken karşılaştık ve onuda alıp evine kadar bıraktık. Beraber bir çay içtikten sonra Mehmet Şenol abimizin evine hareket ettik. Araçtan inip çantalarımızı ve üstümüzü düzenledikten sonra bir çay içip Emli ormanı için ola çıktık. Mehmet abinin yolda devrilen ağaçtan haberi vardı, öncesinde bizi uyarmıştı burdan sonra yürümeniz gerekir diye, yanına yine ağaç motoru alıp yolu açmaya çalışacaktı. Yolda çığdan dolayı devrilen ağaçlar vardı. Neyse ki kalın değildi ve hep beraber ağaçları yoldan biraz çektik ve Mehmet abi yanlarından geçip bizi son noktaya kadar ulaştırdı. 12:45 gibi traktörden inip 12:55 de kamp için yola çıktık. Orman içinden geçerek ve parmakkaya vadisinde azla yükselmeden 14:15 gibi kamp yerine ulaşıp çadırlarımızı kurmaya başladık. Çadırlarımızı kurduktan sonra gece rotamızı görmek, iz açmak ve irtifa almak için ben, Selçuk, Hülya ve Kerem ile yürüyü.e başladık. Biraz irtifa aldıktan sonra Kerem durmak istedi. Biz biraz daha ilerleyip geri d.ndüğümüzde Kerem’in tasiyonu düştüğü için yerde yatıyordu. Müdahale edip onu kamp alanıa kadar indirdik. Kedine gelmişti ve durumu çok k.tü değildi. durumu değerlendirip geceyi kampta geçirip sabah durumuna göre karar verecektik. Gece uyuyamadığı için İsmet hanım sabah ben onu traktöre indirip teslim edip size yetişirim, siz zirvenize doğru hareket edin dedi. Uydu telefonu ile Mehmet abiye ulaşıp traktör ile gelmesini söyledik ve İsmet hanım Kerem’i Mehmet abiye teslim edip bize doğru tekrar harekete geçti. İsmet Hanım ve Hıdır abi’ye sonsuz teşekkürler.

30.04.2017

Akşam yemeklerimizi yedikten sonra 02:00 olan çıkışımızı, 03:00’a çekip ona göre yatmaya başladık. Saat 02:00’da kalkıp 03:00 da Ben, Selçuk, Hülya, Orhan ve Özen çıkış için hareket geçtik. Hıdır abi ve İsmet hanım sabah tur kayağı ile çıkışa aşlayacakalrdı. Akşam açtığımız izler bizi çok rahatlatmıştı. Yoksa burda bile sert kar üzerinde krampon takmak zorunda kalabilirdik. Rahat bir çekilde parmakkaya vadisini geçerek ilerlemeye devam ettik. Avcıbeli yatağına yaklaştığımızda hava aydınlanmaya vaşlamıştı ve zemin sertti. Yoncalıtaş ayrımının olduğu noktada krampon takıp devam ettik. 06:50 civarı yatak kısmında bir mola verip, avcıbeli rotasından nerden daha iyi çıkarız diye kendi aramızda konuştuk ve rotayı berlirledik. En iyi rota kornij durumuna göre en sağdan gitmekti. Bu sırada Özen midesinden rahatsızdı ve devam edemeyeceğini söyliyeyip geri dönme kararı aldı. 4 kişi olarak yolumuza yatağın sağından deam ederek emniyetli çıkışımızı yaptık. Kazmayı ön tarafa saplayarak kendi emniyetmizi alıp çıktık. Saat 08:00 gibi avcıbelini çıkmıştık. Bu sırada da güneş kendini göstermeye başlamıştı. Kornij durumları ve çıkış için bir noktamız vardı, bu yüzden emniyet almaya gerek duymadık. Emniyet malzemelerimiz yine de yanımızdaydı. Hafif bir soluklanma ve resşm çekimin ardından rotamıza devam ettik. Normal rota çanağa inip öyle gitmekti. İrtifa kaybedip tekrar almak ve rotayı uzatmak demek oluyordu. Biz irtifa kaybetmeden yan geçiş yaparak yola deam ettik.

Hafiften düşen kar parçaları mevcuttu. Emniyetli ve işinin ehli kişiler ile geçmek gerektiğinden ekibinizi buna göre oluştumanızda fayda var. 2 buçuk saat kadar yan geçiş yaptık. Arada zirveye bir noktada da kahvaltı ve dinlenme molası verdik. Kar yumuşamıştı ve batak haline gelmişti. Sert kar olmadığı için ayak bileklerimiz ağrımadı, fakat yumuşak olduğu için iz açmak çok zahmet vermişti. Yolumuza deam edip 11:50 gibi zirveye(3.588mt) ulaştık. Zirvede kornij olduğu için kenarlara çok yaklaşmadan fotoğraf alıp inişe geçtik. Çok susamıştık, fakat uygun olmadığı için aşağıda emniyetli bir noktadamola verelim dedik. Baş aşağı inmek her zaman daha riskli olmaktadır. Bastığımız yerlerde kayalar da olduğu için yumuşak basmaya özen gösterdik. Yan geçiş ile zirveye giden yolda eğim çok olduğu için burda kazma saplayarak geri geri indik. Yine yan geçiş yapıp avcıbeli geçidine ulaştık. Yan geçiş çok uzun ve iyi iz açmak gerekiyor. Nerdeyse rotanın yarısını burda karcıyorsunuz. Burda İsmet hanım bizi bekliyordu. Uzun süre beklediği için biraz üşümüş ve bizi merak etmişti. Sabah çıkarken belirlediğimiz emniyetli noktadan kazma emniyetli olarak geri geri krampon saplayarak inişe geçtik.

Yatak kısmına indikten sonra da İsmet hanım tur kayağı ile inişe geçti. Birbirimize hayırlı inişler deikten sonraİsmet hanım yoluna devam etti. Bizde hafif batak karda ilerleyerek kapm alanımıza devam ettik. 17:15 de kamp alanına ulaştık. Toparlanıp traktöre doğru yola geçtik. Kısa bir yürüyüşden sonra 19:00 da traktöre ulaştık. Burda da Murat Büyükbı.ak.ı ile karşılaştık. Arkadaşını da aldıktan sonra Memet abinin evine harekete geçtik. Hep beraber yemek yedikten sonra araca geçip 21:30 da haekete geçtik. Niğde otogar da İsmet hanımı da bıraktıktan sonrasağ salim evlermzie ulaşıp bir zirve faaliyetmizi daha tamamlamış olduk.

Zirveye çıkarken sıcak su ve yarım litre su almıştık ama dönüş de suyumuz tükenmeye başlamıştı. Yanına biraz fazla su almanızı tavsiye ederim. Rota çok uzun ve yorucu geçmektedir. 14 saatte tamamlamış olduk.