BÜYÜK DEMİRKAZIK  ZİRVE FAALİYET RAPORU

Faaliyetin yeri            :Aladağlar / Niğde
Faaliyetin tarihi          :08 – 11 Eylül 2018
Rota                                :Klasik Rota(Kızıl çarşak)
Hava durumu              :Açık
Gerekli malzeme        :Tam ip(2adet 50 mt),emniyet kemeri,karabin,yardımcı ip,sekizli,kask,baton,telsiz
Ekip                             :Bülent Aksu

Murat Sağlam

Faaliyetin dökümü :
08.06.2018
İstanbul, Kadıköy Evlendirme Dairesi önünden 45 kişilik otobüsümüzle 31 kişiden oluşan Anadak sporcuları ile birlikte Niğde’ye doğru hareket ettik. Sapanca, Düzce ve Aksaray molalarımızdan sonra keyifli bir yolculuk neticesinde, ertesi gün saat 11.00’da Çamardı ilçesine ulaştık. Sporculardan bir kısmı Emler, bir kısmı Kızılkaya ve biz de Büyük Demirkazık zirvesini gerçekleştirmeyi hedefliyorduk.

09.08.2018
Çamardı ilçesinde yemek yiyip alışveriş yaptıktan sonra 13.00’de Demirkazık köyüne  hareket ettik. Saat 13.30’da Demirkazık köyüne vardık. Burda TDF Demirkazık dağ evi önünde; eşyalarımızı otobüsten indirip bizi bekleyen Mehmet Şenol’un traktörüne yükledik. Yaklaşık bir saat süren bir traktör yolculuğundan sonra 14.30’da Karayalak kamp alanına ulaştık. 14.45’te çadırlarımızı kurduk. Daha sonra biraz dinlendiktek sonra; bir miktar irtifa alarak yaklaşık bir saat yürüdükten sonra kamp alanına döndük. Akabinde faaliyet ile ilgili liderimiz ve faaliyete katılacak sporcularla beraber bir toplantı yaptık. Akşam yemeğini yedikten sonra saat 21.00’de çadırlarımıza çekildik. Ekip liderimiz gece saat 13.30’da hareket edeceğimizi belirtti. Diğer ekiplerdem Emler faaliyetini yapacak ekip 02.30’da ve Kızılkaya ekibi ise 02.00’de hareket edecekti.

10.08.2018
Ekibimiz saat 02:00’da hazırdı. Liderimiz Bülent Aksu eşliğinde BDK faaliyetimiz başladı. Hava oldukça açık ve sıcaktı. Yanımıza yaklaşık 3,5 lt su aldık. Faaliyete başladık ve 03.00’da Birinci Narpuz bölgesindeydik. İkinci Narpuz’u geçtikten sonra saat 05.50’de Kızılçarşak bölgesine ulaştık. Zorlu çarşak çıkışından sonra 09.00’da Küllah bölgesine vardık. Burada bir süre mola verdik ve birşeyler yedik.  Artık zirveye çok yaklaşmıştık. Buradan sonra bir arkadaşımız devam etmeyeceğini ve bizi bu bölgede bekleyeceğini söyledi. On kişi olarak fazla eşyalarımızı burada bırakarak küllah tırmanışına başladık. Bir süre çıktıktan sonra, ip hattı açıp devam ettik. Bu arada telsiz ile Emler ve Kızılkaya ekibi ile de haberleşiyorduk. Aynı zamanda BDK zirvesinde olan ekiplele de haberleşiyorduk. Saat 11.00’de yaklaşık 3620 mt yükseklikteydik. Zirveye 136 mt kalmıştı.(BDK 3756 mt). Daha ip açarak yaklaşık 3 ip boyu ilerlememiz gerekiyordu. Bu arada Kızılkaya ve Emler ekipleri zirve faaliyetlerini tamamlamış ve inişe geçmekteydiler. Yaklaşık üç ip boyu 10 kişini tırmanması ve dönüşü bayağı bir zaman alacaktı. Üstelik sabaha karşı İstanbul’da olmayı planlıyorduk. Bir ara telsizle haberleştiğimiz zirvedeki Kayseri ekibi bize yol vermiş ve zirveye gelmemizi bekliyordu. Tırmanışa devam ettiğimiz takdirde geç bir vakitte aşağıya ineceğimiz aşikardı. Hem diğer ekipleri oldukça fazla bekletip, hem de İstanbul’a planladığımız saatten geç varacağımız için; insanlar işlerine geç kalacaklardı. Bu bilgiler ışığında ekip liderimiz faaliyeti sonlandırdığını ve dönüşe geçeceğimizi söyledi. Neticede dağ orada duruyor ve her zaman bizi bekliyordu. Zirveyi yapmasak da oldukça güzel bir faaliyet olmuştu. Keyifli bir yürüyüş sonrasında saat 16.00’da kamp alanındaydık. Diğer faaliyet ekipleri  toplanmış ve Demirkazık köyüne ulaşmış (otobüsün bulunduğu nokta) bizleri bekliyorlardı. Bizler de toplandıktan sonra Karayalak kamp alanından yrılıp, yaklaşık 18.30’da Demirkazık köyüne ulaştık. Otobüse eşyalarımızı yükledikten sonra 19.00’da İstanbul’a hareket ettik. Otobüsün büyük olması seyahatimizi konforlu ve keyifli hale getirmişti. Eşyalarımızın tamamını da otobüsün bagajına koyabilme imkanı olmuştu. Aksaray’da yemek molası verdik. Kaynaşlı’da verdiğimiz ikinci moladan sonra otobüsümüz saat 06.00’da İstanbul’daydı. Ekip performansımız homojen olmasa da uyumlu bir ekiptik. Zirve yapamasak da sorunsuz ve keyifli bir faaliyet gerçekleştirdik. Bülent hocamıza ve emeği geçen herkese teşekkür ederiz.