Emler Zirve Faaliyet Raporu

:Eylem Karabulut

Faaliyetin dökümü :
09.07.2018
İstanbul’dan yola çıktığımız (BDK,Emler ve Kızıl Kaya) 32 kişilik kafile Niğde , Çamardı , Çukurbağ derken saat 14:00 da Karayalak vadisinde Mehmet Şenol’a ait kamp yerleşimine ulaştık. Guruplar arası çadır kurma planı yapılarak yerleşim tamamlandı. Kulüp Antrenoru Bülent Aksu tarafından dağcılara genel kamp hareket ve davranışı ile ilgili bilgi verildi. Çadırlarını kuran arkadaşlar karayalak vadisi boyunca kısa aklimatizasyon yürüyüşüne çıktılar. Kısa yürüyüşten döndükten sonra gurubu toplayıp tırmanış ile ilgili uyulması gereken temel kuralları su ve yiyecek planlaması ile ilgili miktarlar ve gece faaliyete 2,15 kalkılarak 3,00 de faaliyetin başlayacağı konuşuldu. Yıldızla dolu bir akşamda vakitlice herkes çadırına çekilerek zirve heycanı ile uyumaya çalıştı.

10.07.2018
Gece faaliyeteGece saat 2,15 te kalkılarak kahvaltı ve çanta hazırlıkları sonrasında 16 kişi olarak harekata hazırdık. İlk zirve faaliyeti olan arkadaşlarda merak heyecan ve çoz az olsada tedirginlik vardı.Gurup sayısı aldıktan sonra hızlıca  Karayalak vadisinden rota boyunca orta tempoda yürümeye başladık. Yaklaşık 1,5 km sonra bir katılımcımızın kondisyon yetersizliği nedeni ile faaliyete devam edemeyeceği kararı verip kendisini kamp alanına idirdikten sonra hızlıca gurubu bıraktığım yere ulaşarak faaliyete devam ettik. Artık vadiden içeriye girmiş sağımız ve solumuzda yükselen kaya bloklarında oluşan heybetli dağ silsilesi bize eşlik ediyordu. Gurup durumuna göre kısa dinlenme,su ve atıştırmalık molaları erilerek yola devam ettik. Bir süre sonra gün ağarmaya başladı. Aydınlanma ile birlikte kafa fenerlerimizi kapatarak yola devam ettik. Çelik buyduran kamp alanına yakın bir arkadaşımızın solunum ve yüksekliğe bağlı durumu karşısında genel kondisyonu iyi olmaya bir diğer arkadaşımızı tecrübeli bir katılımcı arkadaşımızla kamp alanına gönderme kararı aldım. Guruptaki iki telsizden birini kendisine vererek durum hakkında arada bilgi aldım. Güneş çelik buyduran kamp alanını geçip çarşak bölgesinden yükselmeye başladık. Faaliyet başından itibaren telsiz irtibatına uygun olduğu yerlerde üyük Demir Kazık ve Kızıl Kaya ekibi ile durum hakkında birbirimizden bilgi aldık. Bir süre sonra çarşak bölgesinin bitiminde güneş bizi ısıtmaya başladı. Artık zirveye biraz daha yaklaşmış ve biran önce ulaşmak için yolumuza kısa molalar ile devam ettik. Rota üzerinde Bizden Daha hızlı hareket eden dağcılar ile selamlaşarak birkaç kelime konuşarak zirveye doğru devam ettik. Zirveye doğru yürürken Kızılkaya ve Büyük Demirkazık ekibi ile göz teması kurulduğu yerde birbirimize destek ve tebrik konuşmaları yaptık. Saaat 10.15 gibi Anadolu Dağcılık Emler faaliyeti 12 kişilik gurubu olarak zirveye adım atmış olduk. Yükseklik 3723 mt. Yaklaşık 1670 mt irtifa çıkıldı

Arkadaşlar heycanla birbirlerini tebrik ederek çokça zirve anısı olarak fotoğraf çekimi yaptıktan sonra kurt gibi acıktığımız üzere hepimiz yiyeceklerimize saldırdık. Geri dönüş hareket saatı olarak 11,00 belirlenerek bir süre daha toparlanma ve kısa dinlenmenin ardından zirveye veda ederek dönüşe geçtik. Tekrardan çıktığımız her metresinde emek güç ve alın terimizin aktığı parkurdan 14,30 gibi karayalak kamp alanına ulaştık. Kısa bir dinlenme molasından sonra kıyafet değişimi sonrasında su ve atıştırmalık yiyecek sonrası çadırlarımızı ve çantalarımızı toplayarak dönüş için hazırlanmaya başladık.

Diğer gurup arkadaşlarımız ile kampta birbirlerimizi tebrik ederek yaşanan anları paylaştık. Ve bir sonraki faaliyete kadar Aladağlar ile vedalaşarak traktörümüze binip Dağ evinde bizleri bekleyen Otobüsümüze doğru yola koyulduk.